Het aankoopbeheer in Admin2Win bestaat uit vijf verschillende modules die er specifiek op gericht zijn om het aankoopproces van uw bedrijf te ondersteunen. Zo kunt u een prijsvraag doen bij één of meerdere leveranciers, een bestelling uitvoeren, de geleverde goederen of diensten als ontvangen afpunten, de factuur controleren en een materiaallijst (BOM) beheren.

De intelligente koppeling van de aankoopsoftware met andere modules zoals het projectbeheer en nacalculatie, de registratie van verbruikte materialen en voorraadbeheer bieden extra mogelijkheden.

Prijsvraag

In het aankoopbeheer kunt u via de module prijsvraag de prijzen van bepaalde materialen bij verschillende leveranciers opvragen en de verschillende prijsopgaves met elkaar vergelijken. Vanuit deze prijsvergelijking maakt u via eenvoudige selectie een bestelling aan van de gekozen producten.

Bestelling leveranciers

In de module bestelling leveranciers maakt u snel een bestelling aan voor goederen, diensten of onderaanneming bij een leverancier. Deze bestellingen kunnen ook gebeuren in functie van een project of een opdracht, of gewoon als aanvulling van de voorraad dienen. Via de backorder lijst per leverancier, hebt u steeds een overzicht van de goederen en diensten die nog moeten geleverd worden.

Ontvangstdocument

De inkomende goederen worden ontvangen via de opmaak van een ontvangstdocument. Daarin worden de geleverde artikelen per leverancier afgepunt van de oorspronkelijke bestellingen. Via het ontvangstdocument kunnen de inkomende goederen aan projecten toegewezen worden of kan er een voorraadbeweging gegenereerd worden.

Controle inkomende facturen

In de module factuurcontrole vergelijkt u de inkomende facturen met de effectief geleverde goederen. U weet meteen of de gefactureerde goederen wel degelijk geleverd zijn en of de overeengekomen prijzen kloppen. De factuurcontrole laat u ook toe om indien nodig de prijzen van de goederen in het artikelbestand en anderzijds de nacalculatie per project uptodate te brengen.

Materiaallijst of BOM (Bill of material)

De materiaallijst of aankoopplanning geeft de constante materiaalbehoefte van de verschillende projecten of productieopdrachten aan. Vanuit deze lijst kunt u rechtstreeks prijsvragen of bestellingen aan leveranciers genereren. Vanuit de materiaallijst kunnen eveneens goederen in de voorraad voor een bepaald project of productieopdracht gereserveerd worden. Op deze manier wordt in het stockbeheer met de materiaalbehoefte van de lopende projecten rekening gehouden.

Admin2win heeft de unieke mogelijkheid om te werken met verschillende eenheden voor aankoop en verkoop of verbruik. Dankzij een ingebrachte berekeningsfactor is het systeem in staat om het ingebrachte verbruik om te rekenen naar de aankoopeenheid.

Goederen die besteld zijn in functie van een project, kunnen na ontvangst direct doorgeboekt worden naar de  nacalculatie voor dit betreffende project.

Wenst u meer info?
Neem dan snel contact met ons op via
onderstaand invulformulier, alvast Bedankt!