Nieuwsbrief : onze plannen voor 2015

Beste klanten,

In deze nieuwsbrief aan het begin van het jaar brengen we graag een aantal zaken onder uw aandacht. We hebben dit gebundeld in volgende onderwerpen:

  • Wij verhuizen! Op 26/02 en 27/02 plannen wij onze verhuis naar Kortrijk (meer info)
  • Onze dienstenabonnementen: dank u voor het vertrouwen! (meer info)
  • Bijkomende functionaliteiten (+ enkele highlights) voor Admin2Win (meer info)
  • ERP op eigen server vs the cloud (meer info)
  • ETS Informatics is Microsoft Silver Competency Partner Cloud Solutions for the Small and Midmarket (meer info)
  • Wings – module in de kijker: banklink (meer info)
  • Wandkalenders ETS Informatics (meer info)
  • Gezocht: Verdelers voor Admin2Win (meer info)

Aarzel niet om ons te contacteren via sylvie@ets-informatics.be indien u over een van deze onderwerpen meer info wenst .
Met vriendelijke groeten,
Team ETS Informatics
Wij verhuizen!

Op 26/02 en 27/02 plannen wij onze verhuis naar een nieuwe locatie aan de Gentsesteenweg 19/21 te 8500 Kortrijk.

Wij zullen onze intrek nemen in het ruime kantoor aan de rechterzijde van het gebouw. Aan de linkerzijde van het gebouw is er nog een mooi landschapsbureel beschikbaar waarvoor we in eerste instantie op zoek zullen gaan naar een geschikte huurder. Aan dezelfde kant op het gelijkvloers is er nog een ruime cafetaria en aanpalende vergaderzaal ingericht. Dit gedeelte kunnen we zelf gebruiken of kunnen we eveneens ter beschikking stellen aan derden voor het organiseren van kleinere bedrijfsevents (vergadering, opleiding, presentatie, workshop,…).

Er zijn twee parkeerplaatsen aan de voorkant naast het gebouw voorbehouden voor klanten en er is een ruime parking (16 p.) achter het gebouw.

Kom na onze verhuis bij gelegenheid gerust een kijkje nemen. Iedereen welkom!
Onze dienstenabonnementen: Dank voor het vertrouwen!

In de loop van vorig jaar hebben wij inderdaad sterk ingezet op het vereenvoudigen van een aantal eigen administratieve processen. Naast het op punt zetten van het elektronisch versturen van onze facturen en het werken met elektronische interventiebons op tablet PC was het ook onze betrachting om zoveel mogelijk klanten te overtuigen om over te schakelen op een dienstenabonnement voor het afrekenen van onze prestaties voor diensten. Dit systeem laat ons toe om op een snelle en efficiënte manier de prestaties voor diensten af te rekenen. In ruil hiervoor krijgen de klanten een degelijke korting op ons uurtarief en wordt er geen kilometervergoeding aangerekend voor onze verplaatsingen. Vele klanten zagen hiervan het voordeel en tekenden hier spontaan op in. Wij ervaren dit als een enorme blijk van vertrouwen en willen hierbij graag nog eens extra voor bedanken.

Hebt u nog bijkomende vragen of opmerkingen i.v.m. dit onderwerp ? Contacteer ons gerust via sylvie@ets-informatics.be
Bijkomende functionaliteit (+ enkele highlights) voor Admin2Win

Algemeen: nieuwe knoppen + afronding migratie Fb2.5

De voorbije 2 jaar hebben we de nodige inspanning gedaan om de user-interface van Admin2Win een facelift te geven. Klanten die deze versie in gebruik nemen zullen merken dat naast een aantal wijzigingen in de menustructuur ook alle buttons vervangen werden. Dit komt niet alleen de uniformiteit ten goede maar dit is zeker ook belangrijk in functie van het gebruik van Admin2Win in hogere schermresoluties. Daarnaast is de software verder geoptimaliseerd voor Firebird versie 2.5.

Voor 2015 plannen we een grote ingreep in functie van een upgrade van onze programmeeromgeving. We starten zeer binnenkort met de voorbereiding om de overstap te maken van onze huidige versie Delphi naar Delphi XE. Dit is een niet te onderschatten uitdaging die het nodige programmeer- en testwerk zal vergen.

Nieuwe functies:
Naast het noodzakelijke onderhoudswerk is er ook veel tijd gespendeerd om aan Admin2Win ook een aantal nieuwe functies toe te voegen. Hieronder een lijstje met de meest in het oog springende:

  • Rechtensysteem/Beveiliging gebruikers:
    Met deze nieuwe module kunnen we op elke form per gebruiker op veldniveau instellen of de info in het veld voor de gebruiker mag zichtbaar zijn ja of neen. Indien de informatie (veld+label) zichtbaar is kan er ook nog ingesteld worden of de gebruiker ze mag kunnen wijzigen of niet.
  • Jobregistratie voor Windows Phone:
    Dit is meteen onze eerste App in de Windows Store. Via deze App kunnen externe medewerkers hun prestaties (uren) op projecten eenvoudig registreren via hun (Windows) smartphone. De geregistreerde prestaties worden in real-time gesynchroniseerd met de backoffice (Admin2Win)
  • Documentstructuur in the cloud:
    We hebben Admin2Win zo aangepast dat de mappenstructuur die aangemaakt wordt bij creatie van een nieuwe klant, project of leverancier eventueel ’in the Cloud’ kan aangemaakt worden. Zo is deze los van Admin2Win altijd en overal ter beschikking en kunnen bvb. foto’s direct vanop de smartphone of tablet bij een project, klant of leverancier opgeslagen worden.
  • Enkele nieuwe linken met andere software:
    Zeer recent hebben we de link gemaakt met de webshop van de firma Lecot Raedschelders en deze van de firma Cheyns waardoor er vanuit Admin2Win bestellingen elektronisch kunnen worden doorgestuurd.
  • % materiaal binnen:
    Op niveau van project wordt er in real-time berekend hoeveel % van het materiaal dat voor een project besteld is daadwerkelijk ook ontvangen is. Dit wordt nu met een klein grafisch element getoond in de lijst van de projecten of het wordt gevisualiseerd in de planning.
  • Artikelgroep:
    Naast het indelen van de artikels in familie en subfamilie is er een extra niveau bijgekomen, nl. artikelgroep waarin artikels bijkomend kunnen opgedeeld en gefilterd worden.
  • Kleur, bold, Italic in detaillijnen op documenten:
    In de memo was er altijd de mogelijkheid om bepaalde zaken in vet, onderlijnd of in kleur te zetten. Dit is nu ook mogelijk op de detaillijnen van de verschillende documenten (offerte, order, bestelbon,…) waardoor deze nog mooier ogen.

Enkele belangrijke highlights:
Dit zijn een aantal zaken die reeds een tijdje beschikbaar zijn in Admin2Win en waarvan klanten die ze in gebruik nemen ons toch telkens bevestigen dat ze zeer waardevol zijn, hierbij een lijstje:

  • Verkooprapporten:
    Via deze module krijgt de gebruiker snel en eenvoudig een direct zicht op een aantal cijfergegevens, zowel op verkoop- als op aankoopniveau.
  • E-Facturatie:
    De mogelijkheid om verkoopfacturen elektronisch te versturen i.p.v. via de klassieke post.
  • Factuurcontrole gestuurd vanuit Wings Boekhouding:
    De inkomende facturen van leveranciers worden in Wings Boekhouding ingeschreven en/of ingescand. Deze worden, selectief per leverancier, doorgeboekt naar Admin2win. In Admin2Win kunnen ze dienen voor factuurcontrole en worden ze op deze manier (inclusief Pdf) ook gelinkt aan het juiste project.
  • Integratie met Outlook:
    Niet alleen voor het versturen van documenten vanuit Admin2Win gebruiken we Outlook als interface. Ook de agenda van Admin2Win kan gesynchroniseerd worden met die van Outlook hierdoor worden de geboekte afspraken ook direct zichtbaar op uw smartphone of tablet. Wist u dat ook de klanten, de prospecten en ook de leveranciers uit Admin2Win kunnen gesynchroniseerd worden met Outlook, waardoor ze direct ook ter beschikking zijn op smartphone?
  • Linken met andere software:
    Hierbij nog een lijstje van linken die wij ondertussen ontwikkeld hebben in functie van de koppeling met andere softwarepakketten of -systemen.
    Microsoft: Outlook, Word, Excel,…
    Track & Trace: Geodynamics
    Input gepresteerde uren: One2Work
    Calculatiesoftware: Sapa Logic, ReynaPro, Pro Logic, Somacalc, EasyWin/Ramasoft (*i.o.)
    Optimalisatie: Ardis
    Elektronisch bestellen: Reynaers, Sapa Building Systems, Cheyns, Lecot Raedschelders
    Vereniging wettelijke opdracht: Carpass, Ubench
    Boekhoudsoftware: Wings, Octopus, Exact Online, Topaccount, ProAcc, Expert M
    Financieel: Coda, Isabel, KBC-Online,…
    Overheid: Intervat
    Handelsinformatie: CompanywebWenst u meer informatie over hoe deze nieuwigheden in Admin2Win voor uw bedrijf een meerwaarde kunnen betekenen, aarzel dan niet om contact op te nemen via sylvie@ets-informatics.be

Eigen server vs The Cloud
Er is een enorme hype geweest rond ’the Cloud’. Het klonk alsof geen enkele firma nog een eigen server zou hebben. The Cloud heeft inderdaad vele voordelen maar in KMO-omgeving zien we dat de meeste bedrijven voorlopig met een eigen server blijven werken. Dit enerzijds om de ERP software en andere te draaien, maar zeker ook voor de opslag van de eigen data.

Wat we wel zagen verschuiven is het mailgebeuren via Office365 naar the Cloud en ook de backup wordt inderdaad meer en meer naar the Cloud geüpload. Ondertussen hebben wij hiervoor ook de nodige partners geselecteerd en kunnen wij aan een correcte prijs de beste oplossingen aanbieden.

Contacteer ons gerust voor meer inlichtingen via sylvie@ets-informatics.be
ETS Informatics is Microsoft Silver Competency Partner Cloud Solutions for the small and Midmarket

Onlangs liet Microsoft ons weten dat wij officieel Silver Competency Partner Cloud Solutions voor de Small and Midmarket geworden zijn. Temeer omdat we 100% geloven in het product zijn we trots op deze erkenning. Volgens het bericht dat we hierover kregen brengt dit ons in select gezelschap, nl. de top 5% van Microsoft Partners Worldwide.
Wings – module in de kijker:
De meeste van onze klanten gebruiken de banklink voor het klaarzetten van betalingen aan leveranciers vanuit de boekhouding om deze dan via de banklink in één beweging elektronisch door te sturen naar de bank. Wist u dat het ook mogelijk was om via deze module rekening- of bankuittreksels in digitale vorm (CODA) in te lezen in Wings, waarna het pakket direct met deze gegevens aan de slag kan voor het afboeken van aan- en verkoopfacturen ?

Wenst u meer informatie of deze manier van werken voor u een meerwaarde kan betekenen, aarzel dan niet contact op te nemen via sylvie@ets-informatics.be
Wandkalenders ETS Informatics
Er zijn dit jaar opnieuw wandkalenders verstuurd naar alle klanten.

Mocht u door omstandigheden nog geen exemplaar gekregen hebben, contacteer ons dan gerust via sylvie@ets-informatics.be. Meestal hebben we ook altijd enkele exemplaren over. Klanten die graag een extra exemplaar willen kunnen dit via dezelfde weg gerust aanvragen, dit tot de voorraad strekt.
Gezocht: Verdelers voor Admin2Win
Het ligt in onze bedoeling om concreet op zoek te gaan naar een aantal mensen of bedrijven die kunnen fungeren als verdeler van Admin2Win. Kent u eventueel iemand die hiervoor in aanmerking zou kunnen komen?
Breng gerust deze persoon of dit bedrijf met ons in contact via sylvie@ets-informatics.be. Alvast bedankt!